Tõstuste automaatika

Tõstukse automaatika jaguneb kaheks alaliigiks; laemootor ja võllimootor.
Laemootor avab ust lae alla paigaldatud siini abil, mille sees liigub kelk ja see on omakorda ühendatud ukselehega. Selle variandi eelis on, et ukselehte liigutab mootor ja näiteks hooldamata rullikute puhul, saab mootor sellest aru kui takistusest ja ei keri ukse trosse maha. Piiranguks on ukse mõõdud ja tõsteviis. Seda kasutatakse enamasti garaažiuste või väiksemat sorti tööstususte puhul, millel on normaal- või madaltõste. Seda ei ole soovitav kasutada kõrgematel ustel, kui 4 m ja teatud tõsteviiside korral (kõrge- ning vertikaaltõste). Siis kasutatakse võllimootorit.

Võllimootor, nagu nimigi ütleb, paigaldatakse võlli otsa. Võlli pöördemomendi abil ning trumlite ja trosside kaudu liigutab mootor ukselehte üles-alla. Sellised mootorid võivad olla väga võimsad ning need suudavad avada kuni 10×10 m uksi.
Kõrge- ja vertikaaltõstega uste puhul tagab ukse alla liikumise gravitatsioon ja hooldamata rullikute puhul on ka trosside maha kerimise oht väiksem. Siiski on vaja tööstusuksi regulaarselt hooldada ja kontrollida (sh. kontrollida mootori jõudusid ja turvaseadmeid). Suure kaalu tõttu võib selline uks olla üpris ohtlik kui puudub või ei tööta mõni turvaseade. Lisaks kohustuslikele vedrupurunemise kaitsmetele on valik turvaseadmeid vastavalt ukse konfiguratsioonile (käiguukse andur, fotokiir, jõu tundlikkus, riivi andur, trossipurunemise andur). Lisaturvalisust annavad turvakardin, radar, magnetsilmus põrandas jne.
(lisainfo tulekul)